Уроки за В. Підмогильним "Місто". Урок № 3. Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального



Урок № 3
Тема: Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального
Мета: характеризувати маргінальний образ українського інтелігента, усвідомити світоглядну і психологічну еволюцію його характеру, пояснювати роль жіночих образів у розумінні дій і вчинків Степана Радченка; висловлювати власну думку про способи самоствердження людини; розвивати уміння аналізу персонажа великого епічного твору; виховувати цілеспрямованість, прагнення стати успішним, уміння презентувати себе в суспільстві, порядність у ставленні до оточуючих людей.
Тип уроку: урок-дослідження                      
Обладнання: ілюстрації до твору, схема становлення Степана Радченка, психологічний портрет С. Радченка
Теорія літератури: екзистенціалізм, маргінальність, психологізм, іронія.

Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Оголошення теми, мети уроку
Очікувані результати:
Знати
Уміти
1. Орієнтуватися в змісті твору.
2. Провести вибіркову роботу за образами:
Степана Радченка
жінок
1. Відтворити психологічний портрет  С. Радченка
ІІІ. Актуалізація базових знань, умінь, навичок учнів
Поміркуйте:
1.     Чому роман «Місто» викликав неоднозначні відгуки критиків?
2.     Доведіть, що за сюжетною організацією «Місто» є відцентровим романом.
3.     Чи можна вважати образ міста головним персонажем твору? Відповідаючи використайте картини Андрія Болякова «Андріївський узвіз», і Сухер Бера Рибака «Місто»
4.     Що спільного у змалюванні цього образу художниками і письменником?
IV. Робота в групах (див. дод.  )
1. Дослідження (Диференційовані завдання)
І група. Простежте еволюцію образу Степана Радченка в романі «Місто». Складіть цитатний план характеристики героя.
ІІ група. Дослідіть мову твору. За допомогою яких художніх засобів твориться образ головного героя?
ІІІ група. Прослідкуйте, як змінюється світогляд, естетичні смаки, поведінка, характер головного героя упродовж дії роману? (Прийом гронування):


 





IV група. Рольова гра «Інтерв’ю з персонажем». Уявіть собі, що Степан Радченко став популярним письменником, про нього говорять, його життям цікавляться. І на одному з ток-шоу в самого Степана, людей, які в той чи інший час були близькі Радченку, беруть інтерв’ю.
Фінал роману відкритий, і він може стати початком нової історії, адже Степан пише повість про людей. Уявимо, що Степан Радченко таки стане відомим письменником, тому читачам буде цікаво дізнатися про його становлення як письменника, літературне оточення, життя в Києві.
2. Під час повідомлень учнів створюється асоціативний ряд, креслиться схема «Степан і місто. Хто переміг?» (див. дод.   )
Раціоналіст, розумний
Амбітний, аморальний
Дволикий, дисциплінований
Честолюбивий
Егоїстичний, ерудований
Неординарний
Корисливий
          Організований, оптиміст
V. Підсумки.
Що вам особисто дало знайомство з твором, з такою непересічною, суперечливою, цікавою особистістю як Степан Радченко?
Чи актуальні проблеми, підняті в цьому творі сьогодні?
Який із моральних і психологічних способів самоствердження Степана є неприйнятним для вас?
Чи є такі, що прийшли на урок з одним ставленням до головного героя, а потім засумнівалися чи ж ставлення до Радченка змінилося докорінно?
VI. Домашнє завдання.
Написати твір на тему: «Чому роман «Місто» не втратив актуальності в ХХІ столітті?»






Немає коментарів:

Дописати коментар