КРАСНОПАВЛІВСЬКИЙ БАГАТОПРОФІЛЬНИЙ ЛІЦЕЙ
ЛОЗІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОГРАМА
ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ
«Формування медіакомпетентності та медіаобізнаності ліцеїстів шляхом інтеграції елементів медіаосвіти у викладання навчальних предметів, факультативних занять та позакласну діяльність»
(2013-2018 рр.)
ЗМІСТ І ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА
ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ
Актуальність теми.
Постійний розвиток людства невпинно пришвидшується. Тож загальна культура суспільства, громадські тенденції, професійна підготовка фахівців безпосередньо пов’язані з проблемами охорони та захисту суспільної моралі, вирішення яких можливе на підґрунті формування та поширення в Україні основ медіаграмотності, що й передбачається Концепцією впровадження медіаосвіти в Україні, цілком узгоджується з міжнародними документами, відповідно до яких медіаграмотність є базовим елементом у сфері споживання аудіовізуальної інформації, основою обізнаності у питаннях інтелектуальних прав людини, необхідною умовою для залучення громадян до участі у демократичному житті, дієвим фактором міжкультурного діалогу.
Широке упровадження інтерактивних систем комунікації спричинило помітні трансформації у сфері культури, як позитивні, так і негативні, майже повну зміну матриць свідомості, ціннісних систем і мислення, сприйняття оточуючого світу. Зазначене повною мірою стосується також підростаючого покоління, в першу чергу учнів загальноосвітніх шкіл. Тому створення ефективного механізму критичного осмислення і корегування інформації, отриманої через ЗМІ, відпрацювання особистісної системи ціннісних орієнтацій та формування умінь інтерпретувати інформацію, розуміти її суть, адресну спрямованість, мету інформування, викриття прихованого значення мають усунути негативний вплив на свідомість учнівської молоді. Саме цим і визначається актуальність теми дослідження.
Тема дослідження.
Формування медіакомпетентності та медіаобізнаності ліцеїстів шляхом інтеграції елементів медіаосвіти у викладання навчальних предметів, факультативних занять та позакласну діяльність.
Мета і завдання дослідження.
Об’єкт дослідження.
Навчально-виховний процес з елементами медіаграмотності
Предмет дослідження.
Характер та зміст уроків (факультативних занять) і позакласної роботи з формування основ медіакомпетентності та медіаобізнаності ліцеїстів.
Мета дослідження.
Оцінити можливості медіаосвіти в підготовці учнів до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, формування вміння захищатися від потенційно шкідливих ефектів медіа, ефективно задовольняти свої інтереси за допомогою засобів масової комунікації.
Гіпотеза дослідження.
Послідовне впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес за дає змогу сформувати
у вихованців і учнів:
– медіаімунітет як спроможність протистояти агресивному медіасередовищу та зберігати відчуття психологічного благополуччя при споживанні медіапродукції, що передбачає медіаобізнаність, уміння обирати потрібну інформацію, оминати інформаційне «сміття», захищатися від потенційно шкідливої інформації з урахуванням прямих і прихованих впливів у мережі Інтернет, а також в інших системах медіа;
– рефлексію та критичне мислення як психологічні механізми, які забезпечують свідоме споживання медіапродукції на основі ефективного орієнтування в медіапросторі й осмислення власних медіапотреб, адекватного та різнобічного оцінювання змісту і форми інформації, її повноцінного та критичного тлумачення з урахуванням особливостей сприймання мови різних медіа, культури спілкування у віртуальних спільнотах і соціальних мережах;
– здатність до медіатворчостідля компетентного і здорового особистісного самовираження, реалізації життєвих завдань, покращення якості міжособистісної комунікації та приязності соціального середовища, мережі стосунків у значущих для особистості реальних спільнотах;
– спеціалізовані аспекти медіакультури:візуальну медіакультуру (сприймання кіно, телебачення), культуру комунікативної поведінки в Інтернеті, музичну медіакультуру, розвинені естетичні смаки щодо форм мистецтва, опосередкованих мас-медіа та сучасних напрямів медіаарту тощо;
у педагогів знання:
– сучасної парадигми освіти та ролі вчителя в інноваційному медіазованому інформаційному просторі;
– дидактичного й виховного потенціалу медіа (інтерактивність, комунікативність, мультимедійність, індивідуалізація тощо);
– методологічних аспектів медіапедагогіки й основ аудіовізуальної грамотності;
– методики проведення медіаосвітніх занять і особливості інтеграції медіа з базовими дисциплінами;
– місця медіа в навчально-виховному процесі;
– негативних тенденцій, що створюють засоби масової інформації;
– можливостей критичного мислення для об’єктивного аналізу медіаінформації;
– засобів створення середовища для культурного та духовного зростання дітей і підлітків з метою їх соціальної адаптації.
Основні ідеї експерименту.
– Впровадження елементів медіаграмотності на уроках, проведення занять медіаклубу «Об'єктив»,випуск газети «А Ви ще не знаєте?».
– Застосування завдань, які активізують пошукову і творчу діяльність учнів через засоби масової комунікації, здатність ефективно взаємодіяти з мас-медіа, готувати та розміщувати власні медіатексти.
– Зростання якості підготовки до занять як учнів, так і вчителів, формування критичного мислення, вміння обирати корисну інформацію в медіасередовищі, відділяти реальність від її віртуальної симуляції, сконструйованої медіа-джерелами, осмислювати владні стосунки, міфи і типи контролю над суспільством.
– Цілеспрямована підготовка учнів до вмілого і безпечного користування інформаційно-комунікативними технологіями.
– Забезпечення розуміння учнями соціокультурного, економічного і політичного контексту функціонування медіа, здатності бути носієм і передавачем медіа-культурних смаків і стандартів.
База експерименту.
Краснопавлівський багатопрофільний ліцей, вул. Червоноармійська, м-н, смт. Краснопавлівка, Лозівський район, Харківська область індекс 64621, тел. (057)4567393, Електронна адреса: krasnopavlovkalicee@meta.ua
Яким чином забезпечуватиметься достовірність результатів.
– Відповідність дослідження рівневі розвитку педагогічної науки, вимогам Концепції впровадження медіаосвіти в Україні.
– Підтвердження результатів статистично значущим педагогічним експериментом, соціологічними дослідженнями.
– Дотримання всіх пізнавальних процедур, які становлять етапи наукового пошуку.
– Обґрунтована теоретична обробка й інтерпретація емпіричного матеріалу.
Завдання дослідно-експериментальної роботи:
1. Здійснити теоретичний аналіз наукових підходів до організації медіаосвіти дітей і дорослих.
2. Розробити й обґрунтувати модель запровадження медіаосвіти в ліцеї.
3. Обґрунтувати науково-методичні та психолого-педагогічні засади впровадження моделі шкільної медіаосвіти, освіти медіапедагогів для роботи в ліцеї.
4. Розробити та впровадити електронну газету «А ви ще не знаєте? »
5. Розробити програму та налаштувати роботу медіаклубу «Об’єктив» для формування та розвитку медіакультури у дітей і молоді на різних етапах освіти.
6. Забезпечити підготовку дітей до ефективної взаємодії із сучасним інформаційним середовищем шляхом формування їх медіакомпетентності.
7. Визначити ефективність запропонованих моделей медіаосвіти як основи цілісної системи психолого-педагогічних технологій розвитку медіакультури особистості.
Методологічну основу дослідження складають змістовно-аналітичний підхід, спрямований на виявлення змісту медіаосвіти в Україні та за кордоном; компаративістський підхід, пов’язаний з визначенням специфіки медіаосвіти в Україні та за кордоном; особистісний підхід, спрямований на особистість як мету, суб’єкт, результат, що вимагає визнання унікальності особистості, її інтелектуальної та моральної свободи, права на повагу; компетентністний підхід, що спрямований на формування компетентної особистості; системний підхід, орієнтований на виділення інтегративних інваріантних зв’язків і стосунків; антропологічний підхід, що означає системне використання даних усіх наук про людину як предмет навчання та виховання; аксіологічний підхід, що розкриває ціннісні орієнтації в розвитку особистості; історичний підхід, що передбачає наступність педагогічної думки минулого і сьогодення, андрагогічний підхід, який висвітлює особливості навчання дорослих, а також концептуальні положення медіаосвіти та становлення особистості.
Методи наукового дослідження
Теоретичні методи (аналіз і узагальнення філософської, психолого-педагогічної, методичної, соціологічної та спеціальної літератури) – для висвітлення теоретичної сутності медіаосвіти й особливості формування медіакультури особистості.
Емпіричні методи (узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду; порівняльний аналіз; метод педагогічного спостереження; бесіда, анкетування; експертна пошукова діяльність; моделювання; педагогічний експеримент; якісний і кількісний аналіз результатів педагогічного експерименту із застосуванням методів математичної статистики), адекватні поставленим завданням.
Основнийметод наукового дослідження – комплексний експеримент.
Наукова новизна дослідно-експериментальної роботи полягатиме у:
– створенні психолого-педагогічних засад новітньої системи дошкільної, позашкільної та шкільної медіаосвіти, що відповідає викликам сучасного суспільства, завданням модернізації освіти в Україні;
– розробленні інноваційних технологій медіаосвіти, які базуються на вітчизняній моделі;
– визначенні впливу, умов і способів підготовки людини до ефективної взаємодії зі світом медіа;
– участь у підготовці авторських програм, методичних рекомендацій, підручників і посібників, які складатимуть основу цілісної системи психолого-педагогічних технологій розвитку медіакультури як дітей та молоді, так і педагогів і батьків.
Теоретичне та практичне значення експерименту:
– розробка та теоретичне обґрунтування моделі системи шкільної медіаосвіти, що відповідає завданням модернізації освіти в Україні;
– підготовка медіапедагогів на базі закладів системи післядипломної педагогічної освіти;
– перевірка результативності та визначення умов ефективного застосування моделі медіаосвіти в навчально-виховному процесі ліцею;
– визначення умов і способів підготовки дитини та молоді до ефективної взаємодії зі світом медіа;
– розробка науково-методичного забезпечення, яке буде частиною цілісної системи психолого-педагогічних технологій розвитку медіакультури учнів ліцею;
– узагальнення досвіду для масового впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес ліцею.
9. Етапи та строки проведення дослідно-експериментальної роботи:
І. Підготовчий етап (вересень 2013 року – серпень 2014 року):
– Аналіз наукових і науково-практичних педагогічних і психологічних літературних джерел із питань медіаосвіти з метою побудови спільного для всіх учасників експерименту кластеру знань.
– Розробка та обґрунтування моделі впровадження медіаосвіти
в ліцеї на основі вітчизняної моделі медіаосвіти.
в ліцеї на основі вітчизняної моделі медіаосвіти.
– Формування складу творчих груп учителів-дослідників, керівників гуртків для участі в організації та проведенні дослідно-експериментальної роботи.
– Визначення стратегії підготовки педагогічних колективів і батьків
до впровадження медіаосвітніх інновацій.
до впровадження медіаосвітніх інновацій.
– Визначення видів діяльності в ліцеї із формування та розвитку медіакультури дітей і молоді.
– Розробка критеріїв готовності всіх суб’єктів навчально-виховного процесу до впровадження медіаосвітніх інновацій.
– Проведення установчого семінару-практикуму для вчителів ліцею з метою їх ознайомлення з особливостями технології впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес закладу.
ІІ. Концептуально-діагностичний етап (вересень 2013 року – серпень 2014 року):
– Розробка критеріїв оцінювання рівня медіакультури учнів ліцею, різних аспектів їхньої медіакомпетентності.
– Розробка критеріїв оцінювання рівня медіакультури педагогічних працівників ліцею, різних аспектів їхньої медіакомпетентності.
– Проведення першого етапу діагностики рівня медіакультури та ставлення педагогічних працівників ліцею до впровадження в школі медіаосвітніх інновацій.
– Проведення першого етапу діагностики рівня медіакультури та ставлення вихованців і учнів до впровадження в ліцеї медіаосвітніх інновацій.
– Розробка програм семінарів-практикумів занять для класних керівників, учителів-предметників з питань упровадження медіаосвіти.
– Проведення анкетування педагогічних працівників і батьків, вивчення сімейної медіакультури з метою виявлення мотиваційної та технологічної готовності дорослих суб’єктів навчально-виховного процесу до впровадження медіаосвіти в ліцеї.
– Створення бази даних електронних ресурсів для інформаційно-комунікаційної підтримки експерименту з упровадження медіаосвіти та поширення кращого педагогічного досвіду.
ІІІ. Формувальний етап (січень 2014 року – серпень 2017 року):
– Підготовка вчителів ліцею до викладання авторських навчальних програм з курсу «Медіакультура» для старшокласників.
– Забезпечення розвитку медіакомпетентності учнів ліцею, сприяння створенню умов для інтеграції медійних практик дорослих і дітей, розвитку сімейної медіакультури.
– Розробка програми медіаклубу «Об’єктив».
– Реалізація практичного аспекту медіаосвіти шляхом організації роботи медіаклубу «Об’єктив».
– Здійснення моніторингу розвитку медіакультури учнів, залучених до участі в дослідно-експериментальній роботі, та зіставлення його результатів із даними всеукраїнського моніторингу рівня медіакультури населення.
– Проведення індивідуальних консультацій в Інтернет-режимі з проблем запровадження медіаосвіти.
– Підготовка та випуск електронної газети «А ви ще не знаєте?»
– Проведення майстер-класів, науково-практичних семінарів з обміну досвідом вчителів ліцею щодо ефективного впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес.
– Упровадження й удосконалення науково-методичного забезпечення запровадження моделі медіаосвіти в ліцеї.
– Здійснення моніторингу результативності діяльності з питання впровадження медіаосвіти в ліцеї.
– Вивчення досвіду роботи вчителів з питання впровадження медіаосвіти в ліцеї.
ІV. Узагальнювальний етап (вересень 2017 року – грудень 2018 року):
– Здійснення підсумкового етапу діагностики рівнів медіакультури суб’єктів навчально-виховного процесу та їхньої готовності до конструктивної взаємодії.
– Статистична обробка результатів дослідно-експериментальної роботи, що відображають розвиток медіакультури особистості в ліцеї і в сім’ї.
– Аналіз отриманих результатів дослідно-експериментальної роботи з метою визначення змін, які відбулися, порівняно зі станом на початок експерименту.
– Узагальнення результатів упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес ліцею.
– Узагальнення ефективного досвіду роботи вчителів із питань формування медіакультури особистості та впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес.
– Узагальнення результатів моніторингу ефективності впровадження медіаосвіти в ліцеї.
– Розробка методичних рекомендацій для медіапедагогів щодо формування медіакультури у дітей і молоді.
– Проведення науково-практичного семінару з проблем медіаосвіти.
Очікувані результати:
– психолого-педагогічні засади ефективної гуманістично зорієнтованої системи шкільної медіаосвіти;
– розвиток в учнів ліцею медіакультури та забезпечення їх підготовки до ефективної взаємодії із сучасним інформаційним середовищем;
– формування медіакомпетентності педагогів, яка дозволить здійснювати медіаосвітню діяльність в аудиторії різного віку;
– узагальнення та поширення досвіду роботи з упровадження медіаосвіти в ліцеї.
Інформація про керівників дослідно-експериментальної роботи
Наукові консультанти:
Алферова Зоя Іванівна, доктор мистецтвознавства, професор, декан факультету кіномистецтва, завідувач кафедри телебачення Харківської державної академії культури;
Іванов Валерій Феліксович, доктор філологічних наук, професор, президент Академії української преси, завідувач кафедри реклами і зв’язків із громадськістю Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
Найдьонова Любов Антонівна, кандидат психологічних наук, завідувач лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти, заступник директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України.
Наукові керівники:
Кравченко Ганна Юріївна, кандидат педагогічних наук, проректор з наукової та експериментальної роботи, завідувач кафедри управління якістю освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», конт. тел. 0506521650;
Дегтярьова Галина Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики суспільно-гуманітарних дисциплін КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», конт. тел. 0977100668.
Координатори:
Вороніна Галина Леонідівна, викладач кафедри розвитку та виховання особистості КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», конт. тел. 0673594633;
Коченгіна Маріанна Вікторівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики дошкільної і початкової освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» конт. тел. 0688920753;
Кугуєнко Наталія Филимонівна, старший викладач кафедри управління якістю освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», конт. тел. 0963231233;
Носенко Володимир Вікторович, завідувач Центру практичної психології та соціальної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», конт. тел. 0639551910.
Директор ліцею _________ Ю. М. Карпека
Програма
експериментальної роботи за темою
«Формування медіакомпетентності та медіаобізнаності ліцеїстів шляхом інтеграції елементів медіаосвіти у викладання навчальних предметів, факультативних занять та позакласну діяльність»
на 2013-2018 рр.
№ з/п
|
Заходи
|
Термін виконання
|
Очікувані результати
|
І. Підготовчий етап (вересень 2013 року – серпень 2014 року)
| |||
1.
|
Аналіз наукових і науково-практичних педагогічних і психологічних літературних джерел із питань медіаосвіти з метою побудови спільного для всіх учасників експерименту кластеру знань.
|
Протягом 2013-2014 навчального року
|
Побудова спільного для всіх учасників експерименту кластеру знань із медіаосвіти
|
2.
|
Розроблення та обґрунтування моделі впровадження медіаосвіти
в ліцеї на основі вітчизняної моделі медіаосвіти. |
Вересень – грудень
2013 року
|
Модель упровадження медіаосвіти в ліцеї
|
3.
|
Формування складу творчих груп учителів-дослідників, керівників гуртків для участі в організації та проведенні дослідно-експериментальної роботи
|
Вересень – жовтень
2013 року
|
Творчі групи вчителів-дослідників, вихователів, керівників гуртків
|
4.
|
Визначення стратегії підготовки педагогічних колективів і батьків
до впровадження медіаосвітніх інновацій. |
Вересень – грудень
2013 року
|
Стратегія підготовки педагогічних колективів і батьків до впровадження медіаосвітніх інновацій
|
5.
|
Визначення видів діяльності в ліцеї із формування та розвитку медіакультури дітей і молоді.
|
Протягом 2013-2014 навчального року
|
Види діяльності в ліцеї із формування та розвитку медіакультури дітей і молоді
|
6.
|
Розроблення критеріїв готовності всіх суб’єктів навчально-виховного процесу до впровадження медіаосвітніх інновацій.
|
Протягом 2013-2014 навчального року
|
Діагностичні методики для дослідно-експериментальної роботи
|
7.
|
Проведення установчого семінару-практикуму для вчителів ліцею з метою їх ознайомлення з особливостями технології впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес закладу.
|
Жовтень 2013 року
|
Первинна підготовка педагогічного колективу
до здійснення дослідно-експериментальної роботи |
ІІ. Концептуально-діагностичний етап (вересень 2013 року – серпень 2014 року)
| |||
1.
|
Розроблення критеріїв оцінювання рівня медіакультури учнів ліцею, різних аспектів їхньої медіакомпетентності.
|
Грудень
2013 року
|
Критерії оцінювання рівня медіакультури учнів ліцею, різних аспектів їхньої медіакомпетентності.
|
2.
|
Розроблення критеріїв оцінювання рівня медіакультури педагогічних працівників ліцею, різних аспектів їхньої медіакомпетентності.
|
Грудень 2013 року
|
Критерії оцінювання рівня медіакультури педагогічних працівників ліцею, різних аспектів їхньої медіакомпетентності.
|
3.
|
Проведення першого етапу діагностики рівня медіакультури та ставлення педагогічних працівників ліцею до впровадження в школі медіаосвітніх інновацій
|
Січень – лютий
2014 року
|
Коригування методичної роботи з учителями за підсумками діагностики рівня медіакультури
|
4.
|
Проведення першого етапу діагностики рівня медіакультури та ставлення вихованців і учнів до впровадження в ліцеї медіаосвітніх інновацій
|
Січень – лютий
2014 року
|
Коригування методичної роботи з учителями за підсумками діагностики рівня медіакультури вихованців і учнів
|
5.
|
Розроблення програм семінарів-практикумів занять для класних керівників, учителів-предметників із питань упровадження медіаосвіти
|
За окремим графіком
|
Програми семінарських і практичних занять для класних керівників, учителів-предметників із питань упровадження медіаосвіти
|
6.
|
Проведення анкетування педагогічних працівників і батьків, вивчення сімейної медіакультури з метою виявлення мотиваційної та технологічної готовності дорослих суб’єктів навчально-виховного процесу до впровадження медіаосвіти в ліцеї
|
Грудень 2013 року – травень 2014 року
|
Коригування методичної роботи з педагогічними працівниками та батьками за підсумками анкетування
|
7.
|
Створення бази даних електронних ресурсів для інформаційно-комунікаційної підтримки експерименту з упровадження медіаосвіти та поширення кращого педагогічного досвіду.
|
Постійно
|
База даних електронних ресурсів для інформаційно-комунікаційної підтримки експерименту
з упровадження медіаосвіти та поширення кращого педагогічного досвіду |
ІІІ. Формувальний етап (січень 2014 року – серпень 2017 року)
| |||
1.
|
Направлення вчителів ліцею для підготовки до викладання авторських навчальних програм
із курсу «Медіакультура» для старшокласників. |
Січень – червень 2014 року
|
Готовність до викладання авторських навчальних програм із курсу «Медіакультура» для старшокласників.
|
2.
|
Забезпечення розвитку медіакомпетентності учнів ліцею, сприяння створенню умов для інтеграції медійних практик дорослих і дітей, розвитку сімейної медіакультури.
|
Постійно
|
Розвиток медіакомпетентності згідно з віковими особливостями
|
3.
|
Розробка програми медіаклубу «Об’єктив».
|
Постійно
|
Програми роботи клубу «Об’єктив»
|
4.
|
Реалізація практичного аспекту медіаосвіти шляхом організації роботи медіаклубу «Об’єктив».
|
Протягом
2014 – 2017 рр.
|
Організація роботи клубу «Об’єктив»
|
5.
|
Здійснення моніторингу розвитку медіакультури учнів, залучених до участі в дослідно-експериментальній роботі, та зіставлення його результатів із даними всеукраїнського моніторингу рівня медіакультури населення.
|
Протягом
2014 – 2017 рр.
|
Коригування розвитку медіакультури учнів, залучених до участі в дослідно-експериментальній роботі на підставі даних моніторингу
|
6.
|
Проведення індивідуальних консультацій в Інтернет-режимі з проблем запровадження медіаосвіти.
|
Постійно
|
Розв’язання проблем запровадження медіаосвіти шляхом надання своєчасної допомоги
|
7.
|
Створення сайту ліцею
|
Постійно
|
Регулярне оновлення контенту
|
8.
|
Підготовка та випуск електронної газети «А ви ще не знаєте?» на сайті ліцею
|
Постійно
|
Випуск електронної газети «А ви ще не знаєте?»
|
9.
|
Проведення майстер-класів, науково-практичних семінарів з обміну досвідом вчителів ліцею щодо ефективного впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес.
|
За окремим графіком
|
Визначення шляхів ефективного впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес.
|
10.
|
Упровадження й удосконалення науково-методичного забезпечення запровадження моделі медіаосвіти в ліцеї.
|
Протягом
2014-2017 рр.
|
Науково-методичне забезпечення запровадження моделі медіаосвіти в ліцеї
|
11.
|
Здійснення моніторингу результативності діяльності з питання впровадження медіаосвіти в ліцеї.
|
Протягом
2014-2017 рр.
|
Коригування діяльності з питання впровадження медіаосвіти в ліцеї.
|
12.
|
Вивчення досвіду роботи вчителів з питання впровадження медіаосвіти в ліцеї.
|
Постійно
|
Виявлення ефективного досвіду роботи вчителів із питання впровадження медіаосвіти в ліцеї.
|
ІV. Узагальнювальний етап (вересень 2017 року – грудень 2018 року)
| |||
1.
|
Здійснення підсумкового етапу діагностики рівнів медіакультури суб’єктів навчально-виховного процесу та їхньої готовності до конструктивної взаємодії.
|
Вересень-листопад 2017 р.
|
З’ясування набуття рівнів медіакультури суб’єктів навчально-виховного процесу та їхньої готовності до конструктивної взаємодії.
|
2.
|
Статистична обробка результатів дослідно-експериментальної роботи, що відображають розвиток медіакультури особистості в ліцеї і в сім’ї.
|
Грудень 2017 року-лютий 2018 року
|
Аналіз результатів дослідно-експериментальної роботи
|
3.
|
Аналіз отриманих результатів дослідно-експериментальної роботи з метою визначення змін, які відбулися, порівняно зі станом на початок експерименту.
|
Лютий-березень 2018 року
|
Визначення змін, які відбулися, порівняно зі станом на початок експерименту
|
4.
|
Узагальнення результатів упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес ліцею.
|
Квітень-червень 2018 р.
|
Узагальнення результатів упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес ліцею
|
5.
|
Узагальнення на ефективного досвіду роботи вчителів із питань формування медіакультури особистості та впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес.
|
Квітень-серпень 2018 року
|
Узагальнення на ефективного досвіду роботи вчителів із питань формування медіакультури особистості та впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес.
|
6.
|
Узагальнення результатів моніторингу ефективності впровадження медіаосвіти в ліцеї.
|
Квітень-серпень 2018 року
|
Узагальнення результатів моніторингу ефективності впровадження медіаосвіти в ліцеї.
|
7.
|
Розробка методичних рекомендацій для медіапедагогів щодо формування медіакультури у дітей і молоді.
|
Протягом 2018 року
|
Методичні рекомендації для медіапедагогів щодо формування медіакультури у дітей і молоді
|
8.
|
Проведення науково-практичного семінару з проблем медіаосвіти.
|
Листопад 2018 року
|
Оприлюднення досвіду з упровадження медіаосвіти
|
Немає коментарів:
Дописати коментар